Wednesday, January 02, 2008

Current Favourite Sentences

'J'aimais éperdument la comtesse de *** ; j'avais vingt ans, et j'étais ingénu ; elle me trompa ; je me fâchai ; elle me quitta. J'étais ingénu, je la regrettai ; j'avais vingt ans, elle me pardonna ; et comme j'avais vingt ans, que j'étais ingénu, toujours trompé, mais plus quitté, je me croyais l'amant le mieux aimé, partant le plus heureux des hommes.'

It's also one of Milan Kundera's favourite sentences, but that shouldn't put you off. The whole conte it kicks off, Dominique Vivant Denon's Point de Lendemain (1777) is pretty good too. What with yesterday's post from Les Liaisons Dangereuses (1782), I seem to be starting 2008 stuck in an earlier Age of Scandal.

1 comment:

nagihun said...

I believe there's a also a pop song that goes "j'avais vingt ans, j'avais vingt ans,
j'avais vingt ans pour tres long temps..."